Női szerepek: Főzz, moss, takaríts!


férfiak 80%-ának elképzelése a háztartás vezetéséről:
A nő vasaljon, menjen boltba, takarítson ki, a férfinek meg legyen bekészítve hideg sör mire haza ér. Legurítása után, pedig felesége már az ágyban várja őt kisminkelve, szexi fehérneműben.
 
Megosztott szerepek
Miért van az, hogy a legtöbb háztartásban nemekre vonatkozóan történik a házimunka elvégzése? Ezt sosem értettem. Általában tipikusan a nők mosnak, vasalnak, mosogatnak, takarítanak. A főzés, bevásárlás változó, de azért ennél is a nők vannak többségben. Miért van ez így?
Szerintem evolúciós, biológiai és társadalmi okai vannak. Már az őskortól kezdve, erősebbik nem lévén, a férfiak végezték a nehéz munkát, mint vadászat, halászat, a nők, gyerekek pedig a gyűjtögetést. Egy férfinek a női munka már megalázó is lett volna, ugye ő a család védelmezője, eltartója. Az sem elhanyagolható, hogy a szülés a kezdetek óta a női nem monopóliuma. Ebbõl következik, hogy a nők életének legnagyobb része a fajfenntartásnak volt alárendelve. Valahogy ez a dolog azóta is megmaradt az emberekben. Ez mind szép és jó, de nem az őskorban élünk. (Azt viszont észrevettem, hogy manapság több családban viselik a nők azt a bizonyos nadrágot.)
 
A pasik miért ne főzhetnének, moshatnának, vagy éppen miért ne vasalhatnák ki az ingjüket munkába menet előtt? Akkor már papucsnak érzik magukat? Hogy van ez? Általában az a felfogás, hogy a férfi egész nap dolgozik, fáradt, ő nem képes már ilyenekre. Miért, a nő nem fáradt? Ugyanúgy dolgozik, csak még utána otthon főz, takarít, gyerekekkel foglalkozik. A pasi ne jöjjön azzal, hogy lenyomott 8-10 órát, mondhatni a nőnek meg 2 állása van. Én személy szerint megcsinálok bármilyen házimunkát. Amellett, hogy kötelességemnek érzem, szeretem a rendet és nem fogok arra várni, hogy más megcsinálja helyettem. Szerintem ez természetes dolog. Nem értem, miért vannak nemekből kifolyólag megosztott szerepek. Az lenne az ideális, ha az ember azt csinálná meg otthon, amire éppen ideje van. Férfi korábban végez a munkában, nem várja meg míg az asszony hazaér. Szépen kimossa a ruhákat, felnyal a konyhában. A nő meg éppenséggel főzzön meg, ha férjnek valami más dolga akad. Miért kellene előre beosztani a dolgokat? Mindenki csináljon meg mindent és kész. A férfiak meg ne érezzék magukat egyből szobalánynak, ha megöntöznek egy virágot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése